Welkom op mijn Stage-pagina!

Hier deel ik mijn persoonlijke ervaringen die ik tijdens mijn stage meemaak. Het zal hier een stuk minder gaan over de resultaten van mijn onderzoek en veel meer over het proces en over hoe ik hier zelf wijzer in ben geworden. Op deze pagina deel ik per vier weken wat ik in deze periode heb meegemaakt op mijn stage. Daarnaast zijn ook mijn persoonlijke doelen en mijn beroepsproducten terug te vinden op deze pagina.

Logboek

01-03-2021

Mijn eerste update gedurende mijn stage bij Lorentzen. Ik heb inmiddels 4 weken stage gelopen, aangezien ik de "carnavals"-vakantie heb door gewerkt. In deze tijd heeft het toch niet veel zin om vrij te zijn vanwege de coronamaatregelen.

 

Ook op stage ontkom ik er niet aan, al valt het gelukkig nog alles mee. Ik mag vier dagen op kantoor komen en ik zit één dag thuis. Ik heb al veel geleerd over hypotheken, ik heb zelfs al mijn eerste aanvraag ingediend. Ik ben meteen gestart met mijn actieonderzoek. In de eerste week ben ik meteen begonnen met het maken van een nulmeting van de social media. Daarna heb ik, in samenwerking met Martin, een contentkalender gemaakt voor het inplannen van social media. Hiervan zijn de eerste twee posts al geplaatst.

 

29-03-2021

Inmiddels heb ik al acht weken stage gelopen en ik ben dus al weer bijna op de helft. De tijd gaat ontzettend snel en ik heb het goed naar mijn zin. Ik kan steeds meer dingen zelf en ik draai mee als een volwaardigwerknemer. 

 

Inmiddels heb ik de resultaten van de eerste loop en die zijn erg positief! Ik heb geheel volgens de PDCA-methode hieruit lering getrokken en toegepast in loop 2. In samenwerking met Martin heb ik een template gemaakt waarin we afbeeldingen kunnen zetten. Door dit template zijn wij beter herkenbaar.

 

26-04-2021

De stage is alweer over de helft. Loop 2 is weer afgerond en er is weer een begin gemaakt aan loop 3.  Ik heb inmiddels de resultaten van loop 2 op een rijtje gezet en deze lopen per platform nogal uiteen. Waar bij Facebook wederom een mooie stijging te zien is, is dit bij LinkedIn alles behalve het geval. Dit zal verholpen moeten worden door de juiste onderwerpen aan te kaarten en meer gebruik te maken van de netwerken die Christ en Jurgen hebben. Hun netwerk op LinkedIn is namelijk groter dan van de Lorentzen-pagina zelf. Op deze manier zal in de volgende loop een nieuwe daling voorkomen moeten worden. 

 

In deze periode heb ik in samenwerking met marketingbureau MM gewerkt aan beeldmerken omtrend het 20-jarig jubileum van Lorentzen. Hierover ging ook de laatste post. Op zowel de socials als de website zijn nieuwe logo's doorgevoerd.

 

24-05-2021

Al weer de het een na laatste bericht in mijn logboek. De tijd is voorbij gevlogen en ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin. Ik heb inmiddels de derde loop afgerond, maar ik blijf natuurlijk wel gewoon doorgaan met posten. Op beide platformen is er een forse stijging te zien ten opzichte van de eerdere loops. Dit komt voor een groot deel door het aansnijden van sterke onderwerpen. Het zal niet mee vallen om iedere week zulke pakkende onderwerpen te hebben, er is namelijk niet iedere week iemand zoveel jaar in dienst, wel kan het 20-jarig jubileum het hele jaar door gebruikt worden.

 

Daarnaast ben ik veel bezig geweest met het mezelf verdiepen in een eventuele samenwerking met Grizzly, een partij die gespecialiseerd is in het optimaliseren van een bedrijfswebsite door middel van SEO en SEA. Hiervoor heb ik ook een presentatie gehouden voor het managment, de powerpoint hiervan is te vinden bij de beroepsproducten.

 

21-06-2021

Mijn laatste weekje stage! Ik heb echt een super leuke tijd gehad en daar wil ik iedereen nogmaals ontzettend voor bedanken. In mijn laatste weken ben ik bezig geweest met het verder uitschrijven van mijn rapport, het blijven creëren en posten van content en natuurlijk de gebruikelijke werkzaamheden. Inmiddels zijn we de samenwerking met Grizzly aan gegaan. Ik ben de gene die dit (vooralsnog) coördineert en contact heeft met Grizzly. Een eerste SEA-campagne loopt al, deze heeft zelfs al twee leads opgeleverd. 

Beroepsproducten en Persoonlijk Growht Plan

Hier zijn alle relevante beroepsproducten te zien, met daar bij de tekst en uitleg die betrekking hebben tot mijn Persoonlijke Growht Plan. Mijn vooraf gestelde doel zijn:

- Communicatief sterker worden

- Gestructureerder werken

- Meer vakkennis vergaren

Ik wil communicatief sterker worden omdat dat op meerder vlakken ontzettend belangrijk is. Dit is zowel intern binnnen je team, als naar buiten toe naar klanten en andere betrokken partijen. Hiervoor heb ik strucureel mijn online agenda via outlook bij gehouden en hier mee ook mijn collega's op de hoogte gehouden. Dit heeft er voor gezorgd dat iedereen de volgende ochtend wist wat er allemaal nog gedaan moest worden.

 

Zoals in mijn logboek te lezen is heb ik een presentatie gehouden voor het management over een eventuele samenwerking met Grizzly. Verder heb ik ze in deze presentatie op de hoogte gesteld van de tot nog toe geboekte resultaten op social media en hoe dit in de toekomst opgepakt gaat worden.

De presentatie ging best goed. Mijn verhaal was duidelijk en het management was dik tevreden over de behaalde resultaten. Ook is ter plekke besloten om met Grizzly samen te gaan werken. Door de positieve reacties heb ik de zelfde opbouw gebruikt voor mijn eind presentatie, die je hier onder ziet:

Hieronder zie je een van de posts die ik de afgelopen periode heb geplaats. Deze sloeg ook op het kader duurzaamheid, vanwege het aankaarten van de duurzaamheidskorting. Hierin is gebruik gemaakt van een template die ik samen met MM heb gemaakt. Zij hebben mij ook geleerd hoe ik dit kan gebruik, hier heb ik veel aan gehad en meerdere malen gebruikt.

Hieronder zie je slechts een stuk van een lijst van de geposte berichten, met daarvoor datum en tijd van plaatsen. Je ziet dat hier telkens een week tussen zit en het standaard iedere donderdagavond om 8 uur gepost werd, in het begin ging dat niet altijd goed, dit is ook terug te zien in mijn blog: https://wetransfer.com/downloads/c97148dfccf46c63941adfbd9ceef13920210627202356/ea13ab4793a60ed48508b4afb3d84bd420210627202423/019005